EL CARRER DE L’HOSPITAL

DSCF5059Abans d’exposar la meva idea, de com s’hauria d’utilitzar el carrer de l’Hospital de Sant Feliu de Guíxols, voldria fer una reflexió referent a les llambordes. Les esmentades llambordes no van pas ser concebudes, – al contrari de com pensen i diuen alguns – pel trànsit de persones, sinó que estaven ideades per circular-hi carros i carretes, sense importar massa el seu pes.

Com passa amb els vehicles a motor, com més pes tenen, més grosses son les rodes, tenen més diàmetre i la base és més àmplia, per tan crec que és força entenedor que el diàmetre de les rodes i el pes dels vehicles per si sols, afecten de manera molt relativa la superfície que les suporta. En canvi allò que afecta realment i de forma molt negativa les dites llambordes, és la tracció i la velocitat dels vehicles a motor, que és infinitament superior a la dels carros i carretes. Per tan crec que és evident, que la major part dels desperfectes causats a les llambordes, son per la incorrecta manera de conduir-hi i per l’excés de vehicles que hi circulen.

Bé,  circular a peu pel carrer de l’hospital, és força distret, per dir-ho de forma elegant i distesa, perquè tot hi estar senyalitzat amb un rètol de dimensions considerables, no es respecta el límit de velocitat establert ni de bon tros, el dit límit és de 10 Km/h, i es circula habitualment fins i tot per sobre dels 40 Km/h. amb el consegüent perill per als vianants, que a sobre son observats per alguns conductors, com si fossin delinqüents. La cosa s’agreuja en arribar al final d’aquesta via, just a on entronca amb el carrer del Mall i la placeta de Sant Joan, allà el perill augmenta, doncs als vehicles que venen del carrer de l’Hospital, s’hi ajunten els que a velocitats desmesurades, venen en direcció prohibida procedents de la carretera de Girona, indistintament automòbils, motos i ciclomotors.

Tot allò exposat al paràgraf anterior, té l’agreujant que no hi ha ningú per impedir-ho, almenys no hi veig cap policia que ho controli, això que jo hi passo a diari. La meva intenció no és pas culpabilitzar la policia d’aquests fets, sinó apuntar que segurament la liberalització de la circulació de vehicles per una zona amb preferència de vianants, no és la més adequada. Segurament amb una circulació amb estrictes restriccions, ho faria tot més fàcil.

 

Manel Mayor                                                        02 de Juny de 2013